۵ طرح اقتصادی در زنجان به بهره برداری رسید
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، پنج طرح مهم اقتصادی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در استان زنجان امروز (پنج شنبه) به بهره برداری رسید.

مجتمع فولاد البرز ناب آرش در ابهر افتتاح شد

geomembrane

 

مجتمع فولاد البرز ناب آرش با سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد ریال در استان زنجان با سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد ریال در شهرستان ابهر افتتاح شد.

مجتمع فولاد البرز ناب آرش در سال ۱۳۹۳ عملیات اجرایی خود را آغاز کرد که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن در بین سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ صورت گرفت و پیش‌بینی می‌شود با افتتاح واحد ذوب این شرکت به ظرفیت تولید یک میلیون تن شمش آهن و راه‌اندازی واحد نورد آن به میزان ۶۰۰ هزار تن در آینده نزدیک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات خصوصی تولید فولاد در سطح ملی محسوب شود که حدود ۵ درصد تولید کل فولاد کشور را به خود اختصاص خواهد داد و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحد بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد ریال بوده که ۴۰ درصد آن سرمایه‌گذاری داخلی و ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی است.

 

اشتغال‌زایی ایجاد شده در این واحد ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم، ۵۰۰ نفر رانندگان حمل محصول و ۵۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم است و این شرکت در راستای انجام فعالیت‌های توسعه‌ای در نظر دارد به منظور تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان‌، کارخانه نورد را با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن با تعداد پرسنل ۵۰۰ نفر، در قالب کارخانه‌های فرآوری محصولات اعم از گندله‌سازی، کنسانتره و آهن اسفنجی راه‌اندازی کند.

 

شرکت سپهرپلاستیک پدیده، تولیدکننده ظروف پت و پلاستیک، درب و بطری از جنس پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن در زنجان افتتاح شد. شرکت سپهر پلاستیک پدیده در راستای تامین بطری مواد شوینده و برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های سرمایه‌گذاری توسط هلدینگ گلرنگ، عملیات اجرایی خود را در سال ۹۶ و به منظور تامین ادوات بسته‌بندی و ساخت انواع قالب‌های تزریق پلاستیک و بادی آغاز و در آبان‌ماه امسال محصولات خود را روانه بازار کرد.

واحد تولیدکننده پارچه جین با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال در استان زنجان افتتاح شد و این واحد بزرگ تولیدکننده پارچه جین در شهر صایین‌قلعه افتتاح شد.

شرکت اطلس‌جین بافت از گروه صنعتی «پَر» در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و زیربنای ۷۰ هزار مترمربع راه‌اندازی شده که با استفاده از مدرن‌ترین سازه‌ها و ماشین‌آلات، آماده تولید پارچه و پوشاک جین و کتان در شهر صایین‌قلعه است و این مجموعه در حال حاضر بزرگ‌ترین مجموعه بافندگی زیر یک سقف در ایران و جزو چند کارخانه بزرگ در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

واحد تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت جهان‌نمو به ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن توسط رییس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد، شرکت جهان‌نمو از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن سنگ‌آهن آغاز کرد و طی سال‌های گذشته با توجه به انجام طرح‌های توسعه‌ای خود، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده بخش خصوصی سنگ‌آهن شمال‌غرب کشور مطرح شده و این مجموعه از بدو شروع با توجه به اجرای پروژه‌های پیوسته، تاثیر به‌سزایی در زمینه اشتغال منطقه ایجاد کرده و هم‌اکنون در عملیات اکتشاف، استخراج، فرآوری و دانه‌بندی و کنسانتره‌سازی با اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در تلاش است تا شعار سال جهش تولید را برای خود جامه عمل بپوشاند.

 

شرکت فولادکاران افق با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شد

شرکت فولادکاران افق که به عنوان فاز دوم شرکت نورد فولادکاران افق راه‌اندازی شد، آماده تولید انواع کلاف‌های پیچ‌سازی استرندر فلزی و استنلس استیل از سایز ۵.۵ تا ۲۴ میلی‌متر با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن است. و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این شرکت بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است که زمینه اشتغال برای ۱۴۰ نفر را فراهم کرده و عملیات اجرایی این شرکت در اواخر سال ۱۳۹۷ آغاز و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

همچنین فاز سوم شرکت نورد فولادکاران افق تحت عنوان ذوب‌آهن فرآیندکاران نورین نیز عملیات اجرایی خود را در سال‌جاری شروع و تلاش دارد تا با سرمایه‌گذاری ریالی ۳۰۰۰ میلیارد و ارزی ۳۵ میلیون یورو وابستگی کشور به کلاف‌های آلیاژی خاص را قطع و با تولید همه شمش‌های آلیاژی صنایع الکترود، شمش‌های استنلس استیل، پیچ مهره، فنر و بیدوایر حداکثر تا پایان پاییز سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

افتتاح کارخانه تولید ورق نیکل و شمش کادمیوم در ایجرود

ورق پلاستیکی

 

کارخانه تولید ورق نیکل و شمش کادمیوم با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد تومان در ایجرود افتتاح شد.

هم‌زمان با پنجمین روز از ایام دهه‌فجر، کارخانه تولید ورق نیکل و شمش کادمیوم در شهرستان ایجرود افتتاح شد. خط تولید نیکل این کارخانه با سرمایه‌گذاری قریب به ۵۵ میلیارد تومان، برای ۸۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است و در آینده خط تولید کبالت نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

این طرح در زمان اعمال تحریم‌ها از سوی ترامپ علیه ایران آغاز شد و توانست با استفاده از دانش فنی، توان متخصصان داخلی را به رخ بکشد. نیکل در صنایع فولادی و آلیاژی، همچنین صنایع خاص مانند صنایع نظامی کاربرد دارد و افتتاح این کارخانه می‌تواند کشور را به خودکفایی برساند و از واردات بی‌نیاز کند.

این طرح جزو افتخارات حوزه صنعت و معدن بوده و تحقیق و توسعه در آن موجب ثبت ۲۶ اختراع شده است و توانست نخستین شتاب‌دهنده معدنی کشور در دانشگاه امیرکبیر را ایجاد کند و مسئولان این واحد با حمایت از طرح‌های پژوهشی قصد دارند از جوانان ماهر و فارغ‌التحصیلان بومی در اشتغال کارخانه استفاده کنند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صمت پس از استماع گزارش علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید دو کار مهم انجام گرفته است، یکی آب در غرب کشور که میلیاردها متر مکعب آب استحصال شده است و غرب را از لحاظ کشاورزی و باغداری احیا خواهد کرد.

علیرضا رزم حسینی درمراسم آئین بهره برداری از پنج طرح مهم اقتصادی در استان زنجان با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال ۳۰ پروژه بزرگ صنعتی در دهه فجر در سطح کشور افتتاح شده است، گفت: بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

 

وی اظهار کرد: تاپایان سال بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی بزرگ در سطح کشور افتتاح می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشورمان نفت خیز و معدن خیز هم است و هم اکنون اگر شرایط فراهم کنیم شرکت‌های بزرگ برای اکتشاف وارد می‌شوند.

افتتاح پنج طرح مهم اقتصادی در استان زنجان

رزم حسینی افزود: در استان زنجان پنج طرح مهم اقتصادی با اشتغال یک هزار و ۷۶۸ نفر و میزان سرمایه گذاری بیش از هفت هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید و این تعداد طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: کشورمان امروز صادر کننده فولاد است و روزگاری در این کشور وارد کننده فولاد بودیم و میلیاردها دلاربرای واردات فولاد هزینه می‌کردیم ولی امروز ایران رتبه ۱۰ جهانی تولید فولاد شده و صادر کننده فولاد هستیم.

پوشش استخر 

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ذخایر کشف شده در حوزه سنگ آهن بیش از پنج میلیارد تن است و امیدواریم اکتشاف جدید در سطح کشور صورت بگیرد و ذخایر بیشتری کشف شود و به سمت توجیه اقتصادی صنعت فولاد برویم.

استاندار زنجان گفت: زنجان در بهبود فضای کسب و کار و نرخ مشارکت اقتصادی به ترتیب رتبه‌های سوم و چهارم را کسب کرده است.

فتح الله حقیقی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۵۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان زنجان محقق شده است، ابراز داشت: شمار بیمه شدگان اجباری در استان در آذر سال گذشته ۱۱۰ هزار و ۹۸۳ نفر بود که این رقم در آذرماه امسال به ۱۱۶ هزار و ۴۲۷ نفر رسید که نشان از رونق اشتغال در استان دارد.

وی افزود: در همین مدت تعداد مستمری بگیران بیمه بیکاری نیز در استان از تعداد سه هزار و ۲۱۷ نفر در آذر سال گذشته به دو هزار و ۸۳۰ نفر در آذرماه امسال کاهش پیدا کرد.

استاندار زنجان گفت: دهه فجر امسال ۷۹۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان در زنجان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

روف گاردن

 

حقیقی تصریح کرد: بهره برداری از پنج طرح صنعتی با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومان از جمله این طرح‌ها است که عملیات طراحی و احداث ۲ واحد از این ۵ واحد از سال ۹۷ و ۹۸ آغاز شد و اکنون به سرانجام رسید.

وی گفت: سه طرح دیگر نیز تا سال ۹۷ فقط ۳۰ درصد پیشرفت داشت که عمده عملیات اجرایی آنها در دو سال گذشته انجام شد.

کد خبر 5138748

 

منبع مهرنیوز





:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: